Sider

søndag den 15. april 2012

Hvad skal lillesøster hedde?

Nu nærmer terminsdatoen sig med hastige skridt og vi er endnu ikke blevet enige om et navn til lillesøster. Vi vil ellers gerne finde et navn inden hendes ankomst, så Vera har noget at kalde hende fra start. Da vi fik Vera troede vi, at vi ville være helt sikre på navnet når vi så hende, men vi var stadig lige så meget i tvivl da hun blev født. Så det der med at vente til man har set barnet, det virker altså ikke for os.

Vi har selvfølgelig spurgt Vera hvad hun synes, hendes første forslag var "sut", derefter "gave" og så kom forslaget "morfar". He he, det er da alle gode forslag, men det bliver nok ikke et af dem.
Siden hen har hun foreslået "mor" og "mormor", men de sidste to gange vi har spurgt, har hun foreslået "Esther". Vi har talt om flere navne, bl.a. Esther og Asta, så jeg spurgte Vera igen om hun mente "Asta", men hun sagde "nej Esther". Kæresten synes lidt bedre om Esther end jeg gør (og jeg synes bedre om Asta end han gør), så jeg troede jo straks at han havde en finger med i spillet, men det siger han, at han ikke har. Så måske skal Vera have lov at bestemme...vi har mange andre fine navne i spil end de to, så nu må vi se hvad det bliver.

8 kommentarer:

  1. Uh, det er så spændende, at I snart får en lille baby. Bliver helt skruk :) Og det med navne ER bare svært! Vi prøvede også at få Øglen til at foreslå nogle navne, men det var virkelig sløjt med forslagene - så er Veras meget mere brugbare. "Gave" synes jeg personligt er meget meget fint ;)
    Vi havde også svært ved at tage den endelige beslutning om navn - havde længe tre styks (og til allersidst 2 stuks) navne i spil. Men inderst inde vidste vi godt, hvad vi foretrak,m så det der vente til man ser barnet-halløj, var mest spil for galleriet. Så slap vi nemlig for at diskutere vores navnepræferencer med omgangskredsen, der har utrolig mange meninger om navne... ;)

    SvarSlet
  2. Spændende, spændende, men jeg synes nu at Esther og Asta er rigtig gode bud begge to-og passer godt til Vera:-)

    SvarSlet
  3. Begge navne er nu også rigtig fine og passer godt til Vera :)

    Jeg stemmer på en Siva.. ;) Det gik bare ikke rigtig at kalde drengene det.

    SvarSlet
  4. Jeg synes bestemt begge navne er rigtig fine :-) Og de klinger rigtig godt med Vera :-)

    SvarSlet
  5. Hvornår er det nu, at det skal være? Jeg synes Veras forslag er rigtig godt! Min far ville gerne have, at jeg skulle hedde Esther efter hans mormor, men da min mormor hed Ester, kom det lidt tæt på, og det blev svært at vælge om det skulle være med eller uden h.

    SvarSlet
  6. Tak for alle jeres søde beskeder. Vi er stadig i tænkeboks, men vi har ikke længe endnu til at beslutte os...jeg skal føde d. 1. maj ved planlagt kejsersnit, så vi har 16 dage....med mindre jeg går igang af mig selv inden. ;-)

    SvarSlet
  7. Det er så hyggeligt at læse om jeres navnetanker, for vi skal jo også finde på et navn til den dreng/pige der gemmer sig i min mave..
    Jeg har altid syntes, at Esther var helt utroligt smukt, så jeg synes datteren skal have lov at bestemme;):) He, aj, det er svært med navne.. Der er så mange flotte:) Asta er også rigtig fint:)
    Og 1. maj, wow, det nærmer sig hastigt!:)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...