Sider

tirsdag den 21. februar 2012

Min seje datter

På grund af gentagende mellemørebetændelser og penicillin-kure (sådan ca. konstant henover hele vinteren) fik Vera i dag lagt dræn i sine ører. Og hold da op hvor er jeg stolt af min lille pige! Hun var bare så sej. Alle mine bekymringer blev gjort til skamme. For det første var jeg bekymret for hvordan hun ville takle at skulle faste - ingen problemer. For det andet hvordan hun ville tage at få en maske for mund og næse da hun skulle i narkose - ingen problemer. Hun lå bare ligeså stille, så dog lidt forvirret ud, men ingen skrig og skrål som vi havde frygtet og heldigvis var det ikke nødvendigt at holde hende, det var min værste frygt. Hun fik en blød isbjørne-kramme-bamse fra Trygfonden af lægen inden hun fik masken sat for, den lå hun og krammede mens kæresten og jeg stod ved siden af hende og talte ligeså stille til hende (den eneste med en klump i halsen og tårer i øjenkrogen var mig). Da hun vågnede fra narkosen en lille halv time senere, var det blot min kæreste og jeg der var hos hende. Hun kiggede sig lidt forvirret omkring og spurgte som det første "hvor er manden henne?", hun mente selvfølgelig narkoselægen. Og så sad hun ellers bare ligeså stille ved mig og vågnede - igen, ingen tårer, skrig og skrål. Hun insisterede endda på selv at gå der fra. Kæresten og jeg var glade og lettede over at hun tog det så pænt....og også ret stolte af hende :-) Resten af dagen har vi hygget herhjemme...og Vera fik sig selvfølgelig en god lur da vi kom hjem.

Her ligger man lige og vågner ligeså stille fra narkosen

I morgen er det atter en almindelig dag, med arbejde og vuggestue, men imorgen aften skal jeg til krea-hygge med nogle andre bloggere og det glæder jeg mig til :-)

2 kommentarer:

  1. Åh, hun er da en brav pige! Hvor er det flot klaret - og hvor må det være lettende at være på den anden side, hvor der ikke skal bruges energi på at bekymre sig mere:) Hun ser helt fredfyldt ud på billedet - man bliver nok også træt ovenpå sådan en omgang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hun var virkelig brav! Og jep, en stor lettelse. Nu håber jeg vi slipper for flere ørerinfektioner lige nu :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...