Sider

mandag den 6. december 2010

Tæller dage...

Lige nu tæller jeg dage, ikke til jul men til at jeg skal tilbage på arbejde efter min barsel. I dag er der tre dage til min barsel (forældreorlov) er slut.....TRE DAGE!!! Puha, starter da heldigvis arbejdslivet op med en uges (velfortjent) ferie inden det rigtig går løs. Min kæreste har "fået" de sidste otte uger af vores fælles (min) forældreorlov....så nu er det hans tur til at hygge om lille skønne Vera, hele julen og januar med....hrmf. Ja, jeg føler faktisk at jeg har ret til at få al orloven og at jeg bare er super sød, fordi han "får lov" at få hele otte uger....men jeg ved godt, at han faktisk har ligeså meget ret til den som jeg....og så alligevel... har jeg ikke fortjent det hele, det er da mig der var gravid, min krop der blev forandret for altid og mig der var igennem en smertefuld fødsel og kæmpede med ammeproblemer osv. Nej, selvfølgelig skal faderen også have orlov (hvis han absolut vil). Men det er nu også rart at vide, at den lille frøken har det godt hjemme hos farmand, når jeg knokler løs på jobbet. Så behøver jeg ikke bekymre mig om hun nu har det godt i vuggestuen...ikke før om otte uger i hvert fald...hvis vi altså overhovedet får en plads til hende (det er en hel anden sag). Hvis vi nu havde boet i Norge, så havde jeg slet ikke noget valg, så vidt jeg ved, er manden ikke bare berettiget til at tage en del af orloven, han er faktisk tvunget til det. Og så har moderen lov til at holde amme-pauser, når hun starter på arbejde igen. Det er sgu for skørt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...