Sider

tirsdag den 21. december 2010

Jeg læser lige nu...

en rigtig god og uhyggelig bog, nemlig denne bog:
Det er en sand historie om en cambodjansk kvinde, forfatteren Somaly Mam, som blev solgt som sexslave som barn. Inden jeg var nået til side 50 var hun stadig et barn og hun havde allerede nået at samle sin bedste ven op i stumper, blive voldtaget og solgt et par gange. Den er ben-hård og lige på, jeg gyser ved tanken om det hun oplever og kan næsten ikke fatte, at det er en sand historie. Det værste er næsten, at de ting hun skriver om, stadig finder sted rundt om i hele verden, det er virkelig en øjenåbner. Denne kvinde har oplevet mere ulykke i hendes liv, end man kan drømme om.
Hun har modtaget flere priser for sin kamp mod sexslaveri og har hjulpet mange tusinde kvinder og børn. Hun er en virkelig sej kvinde og den er værd at læse.

4 kommentarer:

  1. Kære Tanja
    tusind tak for dit svar på min blog!
    Vil prøve om jeg kan hitte ud af det her i julen :)
    Lyder som en barsk bog du læser, men tak for bog inspirationen!
    Rigtig Glædelig jul til dig og din familie!
    Kærligst Heidi
    Og velkommen til blogland!

    SvarSlet
  2. Hej Heidi.
    Tak og selv tak, jeg håber du finder ud af det, jeg tror også selv jeg måske kan få brug for det en dag til min blog :0)
    Også glædelig jul til dig og din familie.
    De bedste hilsner
    Tanja

    SvarSlet
  3. Hej Tanja,
    Den bog har jeg også stående på min hylde, men har endnu ikke haft modet. Den skal dog læses!

    SvarSlet
  4. Hej Anette.
    Den er virkelig også barsk. Hvis bogen havde været fiktion, så ville det have været en forfatter med nogle alvorlige issues.
    Rigtig god fornøjelse, når du får modet.
    Mange hilsner Tanja
    Ps. Din blog er skøøøn!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...