Sider

tirsdag den 14. december 2010

Budgetnissen

Igår fik vi endelig overstået julegaveindkøbene, så skulle det være på plads, nu mangler vi bare lige at modtage alle de julegaver vi har bestilt over nettet. Min kæreste, Vera og jeg var på hyggelig shoppingtur og cafebesøg hos Århus' bedste babyvenlige cafe "Hos Sofies forældre". Og vi nåede også lige et smut forbi farmor og farfar på vejen hjem, SÅ hyggeligt. Det er jo med at nyde familiedagene, inden den virkelige hverdag starter lige om lidt.
Under vores hyggelige strøgtur, blev jeg lige mindet om noget knap så hyggeligt. Vi stødte nemlig på en lille underlig statue af en nisse, der står på telefontorvet ved busgaden. Den havde nissehuen godt nede over øjnene og så vidt jeg husker, hed den "budgetnissen". Den stod med et skilt, hvor på der stod "godt jeg ikke går i vuggestue" (jeg havde desværre ikke kamera med, ellers havde jeg vist et billede af den her). Er der andre af jer derude der har set den (Århus folk)? Jeg fik helt en klump i halsen, er det virkelig så slemt at gå i vuggestue, kunne jeg ikke undgå at tænke? Kan de ikke snart ta' at slappe lidt af med de nedskæringer på børne og unge området (og sundhedsområdet og ældreområdet og alt det andet der har med mennesker at gøre). Lige om lidt skal min lille bettefis jo starte i vuggestue (hvis vi får plads, men igen det er jo en hel anden sag). Endnu en god grund til at forlænge forældreorloven.

2 kommentarer:

  1. Hej - faldt lige over din blog;-) Og er nu blevet fast læser! Kig endelig forbi min blog og deltag i give-awayen, hvis du lyster. Se også gerne www.kindbynature.dk
    glædelig jul!!
    Kh Lone

    SvarSlet
  2. Hej Lone.
    Tak for det, ja det er jo ikke fordi det myldrer med faste læsere herinde :-) Kan ikke lige regne ud om du bare kigger ind en gang imellem, eller hvad, for jeg har stadig blot to faste læsere. Men men, pyt med det. Jeg må lige ind og kigge nærmere på din blog. Tog lige et hurtigt smut forbi, sikke nogle fine uglepuder, må hellere være med i give-awayen. Og glædelige jul til dig også!
    De bedste hilsner Tanja

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...